爱念

因为音乐 因为喜欢

Big Big World - Emilia

《Big Big World》是Emilia 在大学读书的时候写下的,歌词是她揣摩一个小女生的心理,描述女孩为离别的爱情而困惑与思想交汇心头的感觉。

Emilia 略显沙哑而不失青春活力的嗓音深受美式R&B曲风的影响,Tracy Chapman是她的偶像,她说自己从Tracy 的歌声中获益无穷,学会了她生活的从容态度,对真爱的勇敢追求。“她使我懂得了克服生命中的逆境与孤独”Emilia说:“我所做的即是自己的梦想,我要做到自己所能做到的最好,无论这个世界是多么的痛苦、悲凉与艰难......”

Big Big World —— Emilia

I'm a big big girl
我是个重要的女孩
in a big big world
在一个大世界里
It's not a big big thing
如果你离开我
if you leave me
那不是件大事
but I do do feel that
但我确实感到

I too too will miss you much
我将会非常想念你
miss you much
太过想念你了
I can see the first leaf falling
我能看见第一片落叶
it's all yellow and nice
是那样黄也那么的美
It's so very cold outside
外面是那么的冷
like the way I'm feeling inside
就象我内心的感受
I'm a big big girl
我是个重要的女孩
in a big big world
在一个大世界里
It's not a big big thing
如果你离开我
if you leave me
那不是件大事
but I do do feel that
但我确实感到
I too too will
我将会
miss you much
非常想念你
miss you much
非常想念你
Outside it's now raining
现在外面正在下雨
and tears are falling from my eyes
而我的眼睛也在流泪
why did it have to happen
这一切为什么要发生
why did it all have to end
这一切又为什么要结束
I'm a big big girl
我是个重要的女孩
in a big big world
在一个大世界里
It's not a big big thing
如果你离开我
if you leave me
那不是件大事
but I do do feel
但我确实感到
that I too too will
我将会
miss you much
非常想念你
miss you much
非常想念你
I have your arms around me
我原来是躺在你
ooooh like fire
如火炉般温暖的怀抱里的
but when I open my eyes
但当我醒来张开眼睛
you're gone
你却已经走了
I'm a big big girl
我是个重要的女孩
in a big big world
在一个大世界里
It's not a big big thing
如果你离开我
if you leave me
那不是件大事
but I do do feel
但我确实感到
that I too too will
我将会
miss you much
非常想念你
miss you much
非常想念你
I'm a big big girl
我是个重要的女孩
in a big big world
在一个大世界里
It's not a big big thing
如果你离开我
if you leave me
那不是件大事
but I do feel I will
但我确实觉得
miss you much
我将会非常想念你
miss you much
非常想念你


热度(18)

© 爱念 | Powered by LOFTER