爱念

因为音乐 因为喜欢

Casablanca - Bertie Higgins -

歌曲《Casablanca卡萨布兰卡》被标以奥斯卡金曲的名头。很多人误以为它是同名电影《卡萨布兰卡》中的主题曲,其实这种认知是错误的。 (所以有些配此乐曲的电影视频也是一个错误的制作)     

《北非谍影》(又译《卡萨布兰卡》) 是1942年二战期间一部经典美国电影 。由著名演员英格丽褒曼和鲍嘉主演。里面的主题曲其实是叫《时光流逝》。      

而经典英文歌曲《卡萨布兰卡》是20世纪70年代由著名音乐人 Bertie Higgins(贝蒂·希金斯)在看完电影《卡萨布兰卡》这部电影后有感而写出的,用的是电影的名字,后来成为爱情电影《广岛之恋》的插曲。在这首歌的歌词里出现多次的“as time goes by”才是电影《卡萨布兰卡》中的主题曲《时光流逝》,而a kiss is not a kiss就是引用这首主題曲中的一句歌词。

Casablanca —— Bertie Higgins

I fell in love with you
我爱上了你
Watching Casablanca
看著「北非谍影」这部电影时
Back row at the driven show
当时汽车电影院的后排
In the flickering light
光影闪烁
Pop-corn and cokes beneath the stars
在星光下,爆米花和可乐
Became champagne and caviare
变成了香槟和鱼子酱

Making love on the long hot summer's night
我俩在漫长而燠热的夏夜裡共享鱼水之欢
I thought you fell in love with me
我以为你爱上了我
Watching Casablanca
看「北非谍影」时
Holding hand beneath the paddle fan
在烛光摇曳的瑞克咖啡馆里的吊扇下
In Rick's candle lit cafe
牵著手
Hiding in the shadows from the spots
我们躲在聚光灯照不到的阴影里
A rocky moon light in your arms
你的眼里映著摩洛哥的月光
Making magic in the movies
随著电影
In your old Chevrolet
在我那辆老旧的雪佛兰里制造神奇
Oh'a kiss is still a kiss in Casablanca
噢!「北非谍影」里的亲吻依旧
A kiss is not a kiss without your sigh
但没有你的叹息,吻已不成吻
Please come back to me in Casablanca
在卡萨布兰加的时光里,请回到我身边
I love you more and more each day
随著时间消逝
As time goes by
我一天比一天更爱你
I guess there are many broken hearts
我猜,有很多伤心人
In Casablanca
在卡萨布兰加
You know I've really been there
你知道我从未到过那儿
So I don't know
因此,我不明白
I guess our love story will never be seen
我想,我俩的爱情故事
On the big wide silver screen
绝不会被搬上银幕
But it hurt as bad
但当我不得不看著你离去
When I had to watch you go
我也感受到那股伤痛
Oh'a kiss is still a kiss in Casablanca
噢!「北非谍影」里的亲吻依旧
A kiss is not a kiss without your sigh
但没有你的叹息,吻已不成吻
Please come back to me in Casablanca
在卡萨布兰加的时光里,请回到我身边
I love you more and more each day
随著时间消逝
As time goes by
我一天比一天更爱你
Oh'a kiss is still a kiss in Casablanca
噢!「北非谍影」里的亲吻依旧
A kiss is not a kiss without your sigh
但没有你的叹息,吻已不成吻
Please come back to me in Casablanca
在卡萨布兰加的时光里,请回到我身边
I love you more and more each day
随著时间消逝
As time goes by
我一天比一天更爱你
I love you more and more each day
随著时间消逝
As time goes by
我一天比一天更爱你


热度(41)

© 爱念 | Powered by LOFTER