爱念

因为音乐 因为喜欢

Grace - Laura Story

磁性沙哑温润的嗓音以及舒缓优美的旋律都很熨帖人心,听了很温暖很安静......

Laura Story,是美国一位以基督流行为主要风格的创作歌手,曾在一支基督摇滚乐队Silers Bald担任贝司手。这首《Grace》出自她的专辑《Great God Who Saves》,歌词很亲切感人,不管是不是从基督徒的视角,这首歌都能带来一种心灵的抚慰。

Grace  — Laura Story

My heart is so proud. 
我心如此骄傲,
My mind is so unfocused.
思绪难以集中,
I see the things you do through me as great things I have done. 
我看见祢透过我,成就了各样的大事。
And now you gently break me, then lovingly you take me,
此刻祢轻柔地将我破碎, 又温柔地将我拾起,
And hold me as my father and mold me as my maker.
如父亲般拥抱我, 如陶匠般塑造我。

Chorus(合):
I ask you: "How many times will you pick me up, when I keep on letting you down?
我问祢:“祢要扶起我多少次?当我一次次让祢失望。
And each time I will fall short of your glory. How far will forgiveness abound?"
每一次都亏缺了祢的荣耀,祢的宽恕有何等的深远呢?”
And you answer:" my child, I love you.
祢回答:“我的孩子,我爱你。
And as long as you're seeking my face, you'll walk in the power of my daily sufficient grace."
只要你仍寻求我的面,我每日赐下的恩典够你用。”
At times I may grow weak and feel a bit discouraged, knowing that someone, somewhere could do a better job. 
有时我会软弱,有时会些许沮丧,知道在某处有人能比我做得更好。
For who am I to serve you? I know I don't deserve you. And that's the part that burns in my heart and keeps me hanging on. 
我算什么竟能侍奉祢?我知我不配祢的爱。但心中燃烧的这份渴望,激励我继续勇往直前。

Chorus(合):
I ask you: "How many times will you pick me up, when I keep on letting you down?
我问祢:“祢要扶起我多少次?当我一次次让祢失望。
And each time I will fall short of your glory. How far will forgiveness abound?"
每一次都亏缺了祢的荣耀,祢的宽恕有何等的深远呢?”
And you answer:" my child, I love you. 
祢回答:“我的孩子,我爱你。
And as long as you're seeking my face, you'll walk in the power of my daily sufficient grace."
只要你仍寻求我的面,我每日赐下的恩典够你用。”

You are so patient with me, Lord.
主啊,祢对我常怀忍耐。
As I walk with You, I'm learning what your grace really means. 
当我与祢同行,我渐渐明白恩典的真意。
The price that I could never pay was paid at Calvary. 
我无法偿还的代价,祢已在加略山为我偿还。
So, instead of trying to repay you, I'm learning to simply obey you by giving up my life to you for all that you've given to me.
所以,我不再试图回报祢,而是学习单单顺服祢,将自己的生命献上,因祢已为我付上了一切。

热度(42)

© 爱念 | Powered by LOFTER