爱念

因为音乐 因为喜欢

The Moon Is a Harsh Mistress - Radka Toneff

Radka Toneff天籁般的嗓音不着纤尘,流水般的钢琴轻轻的衬托着她的吟唱,仿若能让人捕捉到每一个音符的喜怒哀乐。

生于挪威的 Radka Toneff有着漂亮的眼睛和一头漂亮的卷发,她的音乐却有着令人难以想象的悲情气质。恰如她吟唱的这首《The moon's a harsh mistress》(月亮是冷傲的情人)。她的音乐通常都很美很忧伤 ,早期的数码录音(1986年)已能将RADKA绝美歌声中的微微颤抖细细捕捉下来 ,叫人感受到隐藏其中的那份悲情气质。

The Moon Is a Harsh Mistress — Radka Toneff

See her how she flies
当她飞起的时候
Golden sails across the sky
象一只金帆划过天空
Close enough to touch
如果你想接近她
But careful if you try
那么,请你一定要小心

Though she looks as warm as gold
虽然她看上去象黄金一样多情
The moon's a harsh mistress
月亮是冷傲的情人
The moon can be so cold
月亮是如此的冷酷

Once the sun did shine
一经太阳佛照
Lord, it felt so fine
就变得皎洁高贵
The moon a phantom rose
月亮是玫瑰的化身
Through the mountains and the pines
抚过高山和森林

And then the darkness fell
直到黑夜来临
And the moon's a harsh mistress
月亮是冷傲的情人
It's so hard to love her well
爱她是会受伤的

I fell out of her eyes
让她填满我的眼睛
I fell out of her heart
让她占据我的心房
I fell down on my face
我丢掉了我的自尊,是的
I tripped and I missed my star
我已心神不定、灵魂出窍

I fell and I fell alone,
我孤独的心忐忑不安
And the moon's a harsh mistress
月亮是冷傲的情人
And the sky is made of stone
宝石般的天空是她的皇宫

The moon's a harsh mistress
月亮是冷傲的情人
She's hard to call your own
面对她我是如此痛苦

热度(23)

© 爱念 | Powered by LOFTER