爱念

因为音乐 因为喜欢

Purple - Crustation

迷幻的音乐,魔幻娇媚的女声,这样的音乐适合一个人坐在屋子的角落里随着音乐一起沉沦。

Purple —— Crustation

Sitting in the silent twilight
坐在静谧的暮光下
The purple half light
Of the twilight
一半紫色溶在其中
Wrap the night around me
用夜色将我包裹
Blanket of black on my back
如同黑毯覆盖我身
I feel safe in the darkness
黑暗中竟觉如此安全

Your voice is a caress
你的声音是一种抚慰
Delights my senses
激活了我的知觉
Heightens my happiness
加深了我的快乐
Lightens my sadness
减轻了我的痛苦
Your eyes were on me I remember
你看着我的眼神让我想起
Those days in September
那些九月的日子
Sunset run night
太阳西落追逐着黑夜
Your hand held in mine
有你握着我的手

Sitting in the silent twilight
坐在静谧的暮光下
The purple half light
Of the twilight
一半紫色溶在其中
Wrap the night around me
用夜色将我包裹
Blanket of black on my back
如同黑毯覆盖我身
I feel safe in the darkness
黑暗中竟觉如此安全


The silence is so loud
如此寂静
I almost feel it
我几乎感到
Nothing to say now
无话可说
Barely can talk now
也说不出口
I'm feeling like I'm lost
我仿佛已是迷茫不已
I'm feeling dumb
我感觉自己哑口无言
Speechless and numb
一种无法言喻的麻木
So long I've been blind
长久以来我竟是被蒙蔽的
I'm losing my mind
我正在失去自己

Sitting in the silent twilight
坐在静谧的暮光下
The purple half light
Of the twilight
一半紫色溶在其中
Wrap the night around me
用夜色将我包裹
Blanket of black on my back
如同黑毯覆盖我身
I feel safe in the darkness
黑暗中竟觉如此安全

Sitting in the silent twilight rapture
这种置身静谧暮光的狂喜
Could it be too hard to capture ?
是否太难去捕捉
This velvet moment of serenity
这一刻丝绒般的宁静


——歌词翻译:爱丽丝梦游绿茶

热度(35)

© 爱念 | Powered by LOFTER